Paweł Niebo Paweł Niebo
73
BLOG

Zwycięski Krzyż

Paweł Niebo Paweł Niebo Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Krzyż, drzewo hańby. Śmierć krzyżowa uchodziła w czasach Jezusa za najtragiczniejszą i najbardziej haniebną.

Po śmierci Jezusa Krzyż stał się drzewem zwycięstwa, symbolem zbawienia i ostatecznie "logiem" chrześcijan. Najbardziej haniebny znak, największe szyderstwo, został przemieniony w znak miłości, nieprzejednanego wręcz miłosierdzia, poświęcenia się dla innych, znak zbawienia.

Bo Jezus tak właśnie przemienia. Z największego syfu i dziadostwa potrafi wyprowadzić największe dobro i szczęście. Czeka tylko by mu na to pozwolić. Jeśli się więc wahasz, zastanawiasz się czy iść do spowiedzi. To pamiętaj, że On czeka na Twoje TAK. Jeśli myślisz że zrobiłeś tyle głupstw i jesteś tak wielkim grzesznikiem że nie ma dla Ciebie ratunku. To się mylisz, bo właśnie ON jest ratunkiem. Dla niego nie ma rzeczy niemożliwych, z największego syfu wyprowadzi najpiękniejsze klejnoty świata. Z Twojego syfu także. Zaufaj mu tylko.

Trafił kiedyś do mnie pogląd jakiegoś jezuity, który tłumacząc słowa Jezusa na Krzyżu: "Boże mój Boże mój czemuś mnie opuścił" twierdził że Jezus tymi słowami, właśnie ogłasza swoje zwycięstwo. Te słowa Jezusa na krzyżu to bowiem cytat psalmu 22.

W kolejnych strofach tego Psalmu znajdziemy takie sformułowania: "Wszyscy, którzy mnie widzą, szydzą sobie ze mnie, wykrzywiają usta i potrząsają głową: „Zaufał Jahwe, niech On go wybawi, niech go ocali, skoro go miłuje”" , "obstąpiła mnie zgraja złoczyńców; przebodli mi ręce i nogi, mogę policzyć wszystkie kości moje. Oni zaś patrzą na mnie i napawają się mym widokiem; dzielą między siebie szaty moje, a o suknię moją rzucają los." Jak czytamy w Ewangeliach, podczas męki Chrystusa działy się te właśnie opisane przed wiekami w psalmie rzeczy:  wykrzykiwano by zszedł z Krzyża, podzielono Jego szaty, a o Jego suknie rzucono losy. To co opisane w cytowanym przez Jezusa na krzyżu psalmie, działo się wówczas na Golgocie. Uczeni w Piśmie wiedzieli jednak jak kończy się ten Psalm, że ostatnie Jego słowa to wychwalanie Boga. Końcówka Psalmu brzmi bowiem tak:

"Wy, co się Jahwe boicie, chwalcie Go;
wysławiajcie Go, wszyscy potomkowie Jakuba;
żyjcie przed Nim w bojaźni, wszystkie plemiona Izraela!
Bo nie miał we wzgardzie i obrzydzeniu nędzy nieszczęśliwego,
nie zakrył przed nim swego oblicza;
a kiedy wołał do Niego, wysłuchał go”.

Będę [Go] sławił pieśnią wobec wielkiego zgromadzenia,
wypełnię swe śluby przed Jego czcicielami.
Ubodzy najedzą się do syta
i będą wielbili Jahwe ci, którzy Go szukają,
(...)
I ja także żyję dla Niego

Potomni moi będą Mu służyli,
będą opowiadać o Panu przyszłemu pokoleniu
i będą wieścić ludowi, który się narodzi,
Jego sprawiedliwość: On tego dokonał."

Świadkowie Męki Jezusa Chrystusa, którzy znali pismo, musieli skojarzyć Jego słowa z Krzyża. Może ze strachu rozpierzchli się po wszystkich zakątkach Jerozolimy, a może stali się pierwszymi Chrześcijanami?

Krzyż to zatem Zwycięstwo. Chcesz osiągnąć Zwycięstwo w Twoim życiu pozwól by główne w nim miejsce zajął Krzyż Chrystusa. Jezus już na Krzyżu ogłosił to zwycięstwo. Zaufaj mu. Nie zawiedziesz się.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo